Awk 1st masuk oke . .

Hari-hari yang berlalu, sumpah membosankan. lalu aku beralih kepada tanah belog aku. even aku takde benda nak bebel. aku na bebel ape ha. aku bukan jnis tau benda yang jadik skunk. HAHA. oke oke. aku da ade topik. :) *ting! idea masuk lam pale otak. HAHA*


oke la. aku citer pasal pengalaman aku interview arituh. bile ye? HAHA. aku tanye korg. mane laa korang nak tau kan. yg pg interviewnye aku. HAHA. interviewnye pada Mei 27 arituh. hari jumaat. pergghhh!~ pagi-pagi bangun je dah hujan renyai. memang mashyuk laa kan. ne bukan mood nak pg interview. ne mood na layan mimpi. oke. kite teruskan story mory. aku pergi dengan membe aku. maksud aku, aku tumpangkan dia. dia takde transport. jadik baik sikit la derr. HAHA

interviewnye dekat KUITHO. HAHA. Orang sane or org lame2 panggil KUITHO jewp. Skunk dah maju sikit dorang ue. Da jadik UTHM. Universiti Tun Hussein Onn Malaysia. Hamek kaw! Aku bagi full name siap. Kalo tataw lg, napak sgt laa kaw dok ceruk. HAHA. Oke. Interview patotnye start kol 9 pagi. Bukan malam ye tuan2 puan2. tp dalam slip interview ue, ktorang kena daftar pukul 8.30 pagi. Oke. No hal laa kna beb. Mmg da bese da soh awal2 ceni. HAHA. Waa punctual orgnye. HAHA. *pasan gilak*. Na diceritakan, ktorang antara yang awal antara 3 orang je yg aku nampak kt situ. HAHA.

Dah daftar bagai2, tibe pendaftar tu kate, “Amira, sape amira? Awk ye? Okey, awk 1st masuk”. Wakluu~ cuak dow. naseb laa tak melopong cam brader bawah ne. Mnyesal lak kan daftar awal2. HAHA. Papepon aku tak gentar. Tunjuk muke konfiden. HEHE. *dalam hati cuak nak matiy*. Tunggu punye tunggu, sambil2 ue aku ade gak laa tgk sape2 yang lalu lalang ue, kot2 dorang yang bakal interview aku. Ley laa aku psycho dorang plak. AHAHA.

Abg pendaftar tuh cakap, “dik, dengar bunyi loceng, adik terus masuk ea”. Waktu tu, aku rase mcm na hempuk je loceng ue. HAHA. Ape kan daye loceng da dekat dalam dengan panel interviewer. HAHA. Tetbe lak, “TING!” aku ke? HAHA. Tibai je la. Ape nak jadik, jadik laa. Aku agak cuak sbnrnye, cz aku minx course TESL. So sah2 laa aku kne speaking meaking kan. HAHA. 2 org interviewer. Sorang pompuan sorang laki. Bagos sgt laa 2. complete set. HAHA.

Question yg dituju kat aku dan answer yang aku bg :

Ø      okay. Introduce yourself to us and tell us about your background      information
  bla bla bla bla bla bla . . .

Ø      are you interested in education ?
ya. Because English is fun and when I teach someone, and they get what I   teached, I feel satisfied. *lame and usual answer* *belum sempat aku nak jawab banyak2, dy celah bg soalan lain lg*

Ø      okay amira, awk boley cakap melayu oke. *WTH* okey. Awk bayangkan kami ni pelajar darjah 5 dan awk kena ajar kami care untuk pronounce a word.
*aku pon pg la ke dpn whiteboard buat mcm hebad. HAHA*

Ø      okey amira, ape berita-berita terkini yang awk tau, dalam dan luar Negara dalam mase minggu ne dan minggu lepas ?
bla bla bla bla . . *soalan ne aku lpas. Rasenye laa*

Ø      amira, sapekah PM yg ke-2 ? *aku dapat jawab tp teragak2 cz ne soalan aku pling takot*. Sapekah mentei pelajaran ? *errrr* sapekah menteri pengajian tinggi ? *errr* sapekah menteri kewangan ? *errr* *HAHA. Sah soalan ni aku kantoi. Ah, pape je la.*

“okey, awk boley keluar skunk.” Aik? Ko bya betol nyah oi. HAHA. 10 minit je? And goes on the next person sampai ke next next next, mmg 10 minit je sorang. HAHA. Pape lah, janji dah lepas, ye dok? HAHA. dengar2 waktu awal2 minggu interview, sorang kne 30 minit. hamek kaw! HAHA. asal tak 1 jam truz. 


p/s : mitos2 pasal interview bagai ue, ade benar dan ade tidak. HAHA